هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، تحلیلگران بین‌المللی در اظهار نظرهای جداگانه درباره اجرای برجام و امکان تحول دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن به اظهار نظر پرداختند.

«کلیف کوپچان» مدیر موسسه یوراسیا در این‌باره یادآور شد، آن‌هایی که در پی گشایش بیشتر ایران هستند با نیروهایی چون سپاه پاسداران مواجه می‌شوند.

کوپچان در پیش بینی خود گفت: «رهبری ایران نیز توافق را موردی می‌داند که انجام شده و به پایان رسیده و این امر برای تشنج زدایی نبوده است . مکالمات اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز هرچند که رخ داد ولی واقعیت این است که آن‌ها نمایندگان کشورهایی هستند که با هم روابط دیپلماتیک رسمی ندارند.

«فواز جرجیس» تحلیلگر  امور خاورمیانه کالج اقتصاد لندن نیز گفت: «توافق به معنای خاتمه دادن به بی‌اعتمادی نیست. این رویداد به مفهوم پایان دادن به منافع متضاد دو طرف در منطقه نیست.»

آسوشیتدپرس در خاتمه و در تحلیلی نوشت: رییس جمهور میانه روی ایران و تیمش که جشن رفع تحریم‌ها را برگزار کردند اما بهره‌وری از مواهب اقتصادی به نفع عامه مردم ایران زمان می‌برد.  دکتر روحانی و ائتلافش البته چشم به استفاده از این مورد در انتخابات مجلس خبرگان و پارلمان دارند  اما  روحانی هنوز با مخالفت‌های داخلی روبرو است زیرا اردوگاه اصولگرایان ایران بر این باورند که ایران در معرض نفوذ فرهنگ فاسد بیگانه قرار می‌گیرد. موردی که رهبری ایران نیز ماه جاری در سخنرانی برای امامان جماعت بیان کرد و گفت: « یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام و ایران تغییر فرهنگ و معنویت مردم به ویژه سبک زندگی است.»

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

به گزار ش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از تسنیم، آلکساندر پاتو با باشگاه چلسی به توافق رسیده است و به‌زودی به اولین خرید زمستانی آبی‌پوشان لندن در ماه ژانویه تبدیل خواهد شد.

پاتوی 26ساله که سال 2013 پس از ترک میلان به تیم کورینتیانس برزیل پیوست و هم اکنون نیز برای این تیم توپ می‌زند، به تمایل خود برای بازی در لیگ برتر انگلیس اعتراف کرده است و بنا به گفته منابعی خبری در برزیل، مذاکرات میان مدیر برنامه‌های پاتو و چلسی امروز (چهارشنبه) به نتیجه رسیده است.

گاس هیدینک نیاز تیمش به خرید یک مهاجم جدید را به رومن آبراموویچ، مالک باشگاه اطلاع داده است و او نیز به مدیران باشگاه اجازه داد با مهاجم پیشین میلان وارد مذاکره شوند.

در همین حال شبکه خبری ESPN‌ برزیل ادعا کرده است که پاتو پذیرفته است با قراردادی که در آن برایش حقوق سالانه 2.3 میلیون یورو در نظر گرفته شده است، به فوتبال اروپا برگردد.

پاتو علاوه بر چلسی، مشتریان دیگری مانند تاتنهام و لیورپول داشت اما در نهایت این آبی‌پوشان پایتخت انگلیس بوده‌اند که توانسته‌اند نظر او را جلب کنند.

پاتو سال 2013 پس از ترک سن‌سیرو به کورینتیانس ملحق شد و فصل گذشته به‌طور قرضی برای تیم سائوپائولو توپ زد. او در این تیم 59 بازی انجام داد و 19 گل هم به ثمر رساند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، در حالیکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به نفوذ اقتصادی و رخنه فرهنگی در کشور هشدار داده بودند اما عده‌ای اعتقاد داشتند سخن گفتن از “نفوذ” بازی با کلمات است.

بعد از تصویب برجام سفر هیئت‌های اقتصادی به ایران افزایش یافت اما هیچ‌گاه از فواید این رفت‌وآمدها به کشور حرفی به میان نیامد، این سفرها در حالی به وقوع می‌پیوست که تولیدکنندگان داخلی به شدت از تبدیل شدن ایران به بازار مصرف ابراز نگرانی می‌کردند.

دولتمردان در مصاحبه‌های متوالی تولیدکنندگان داخلی را به صبر دعوت کرده و مدعی شدند تاجران خارجی برای سرمایه‌گذاری مشترک و وارد کردن تکنولوژی به ایران می‌آیند.

بدیهی است که حضور تاجران سایرکشورها در ایران به خصوص شهر تبریز به شرط تدبیر مناسب و مدیریت صحیح منافعی را هم می‌تواند در پی داشته باشد و هیچ شخصی مخالف توسعه و آبادانی نیست اما باید در دعوت از میهمانان و استفاده از فرصت‌ها ملازمت‌های فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

قطعا تمامی سرمایه‌گذارانی که به تبریز می‌آیند افراد مشکل دار و نفوذی نیستند اما شاید در بین آنان اشخاصی هم حضور داشته باشند که مهره‌های غرب هستند.

اخیرا هیئتی متشکل از فعالان عرصه تجاری جمهوری چک به منظور عقد قرارداد همکاری به تبریز سفر کرده‌اند تا با دولت و بخش خصوصی تفاهم‌نامه هایی را به امضاء برسانند.

در میان این صاحبان شرکت‌های تجاری افرادی نیز بودند که محصولات آنان نه تنها با فرهنگ ایرانی ناسازگار است بلکه با مبانی اسلامی و شرعی هم منافات دارد؛ اما معلوم نیست این اشخاص با کدام انگیزه و هدف وارد بازار ایران می‌شوند.

در حاشیه‌ی نشست هیئت اقتصادی جمهور چک با فعالان اقتصادی استان، یکی از تاجران جمهوری چک حضور داشت که بعد از بررسی‌های بعدی مشخص شد این فرد صاحب شرکت تولید “مشروبات الکلی” می‌باشد.

شاید این تنها یک نمونه از مصداق‌های بارز نفوذ اقتصادی و فرهنگی باشد که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده بودند و اگر مسئولین امر از این اتفاقات غافل شوند خسارات بعضا جبران ناپذیری به نظام تحمیل خواهد شد.

تصویر این تاجر غربی و مشخصات شرکت وی را در ذیل مشاهده می‌کنید.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:39

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، قیمت نفت مجددا در معاملات امروز کاهش یافت.

نفت خام آمریکا به علت نگرانی در مورد فزونی جهانی عرضه نفت بیش از 3 درصد کاهش یافت و 27 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین رقم از سال 2003 به شمار می‌رود.

این کاهش قیمت پس از توصیه آژانس بین‌المللی انرژی به کشورهای پیشرفته در مورد سیاست‌های انرژی‌شان رخ داد. این سازمان بین‌المللی هشدار داد که بازارهای نفتی می‌تواند در سال 2016 با کاهش بیشتر به علت مازاد عرضه روبرو شوند.

جاناتان بارات مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در این‌باره گفت: «قیمت نفت در سطحی است که کشورهای عضو اوپک همگی با مشکل روبرو هستند. آنها برای پول نقد نفت می‌فروشند نه برای سود کردن.»

«تولیدکنندگان آمریکایی در حال توسعه‌اند اما من فکر می‌کنم آنها ریزش دارند.»

هر بشکه نفت برنت 58 سنت یا 2.02 درصد کاهش یافت و 28.18 دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا نیز 94 سنت یا 3.30 درصد افت کرد و 27.52 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت از سپتامبر 2003 به شمار می‌رود.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، این روز ها اگر در خیابان بانویی با ستاره ای در چشم و یا پسری با زبانی متفاوت تر از بقیه دیدید نترسید از فضا نیامده اند، این ها همان بانوان و مردان سرزمین مان هستند که زیباییشان را گم کرده اند.
کبود باش تا متفاوت شوی. این عبارتی است که دهان به دهان بین نسل جوان برای ترویج خالکوبی‌ های زیرزمینی می‌چرخد؛ فارغ از اینکه حک کردن نقش‌های عجیب و غریب چه تبعاتی در پی دارد.
مارمولک، اژدهای دو سر، یک حیوان عجیب الخلقه، اسکلت و انواع و اقسام شکل‌هایی میلیونی هستند که هر حسی را به بیننده منتقل می‌کند به جز حس زیبایی.

خالکوبی؛ هزینه ای هنگفت همراه با یک عمر پشیمانی
با این وجود این روزها کم نیستند آنهایی که تحت تأثیر تبلیغات ماهواره‌ای یا چشم و هم چشمی بدن خود را با این نقش‌ها کبود کرده‌اند به طوری که اگر زمانی تاتو یا خالکوبی بیشتر در میان زنان و برای زیبایی در صورت برای ایجاد خط لب، خط چشم یا ابرو استفاده می‌شد اما امروز مردان گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند و از آن‌ها پیشی گرفته‌اند خالکوبی کلمات، جملات، عکس‌ها، نمادها و … از جمله مواردی هستند که در میان مردان دیده می‌شود و حتی به یک مد و پز تبدیل شده است تا هویت به دست آورند و هشدارهای پزشکان در مورد ابتلا به بیماری‌های پوستی و خطر انتقال هپاتیت نیز تا کنون نتوانسته است مانعی برای گسترش خالکوبی در میان جوانان کشور شود.

هر چند نفوذ و گسترش زیرپوستی فرهنگ غرب در جامعه شاید یکی از دلایل گرایش جوانان به این موضوع باشد اما در داخل کشور نیز کم نیستند جوانانی که برای اینکه خود را به هنرپیشه یا بازیکن مورد علاقه خود نزدیک کنند عنوان و یا چهره او را بر روی بدن خود حک می‌کنند و یا حتی مدل خالکوبی او را انتخاب می‌کنند.

خالکوبی یا یک اختلال شخصیتی
به گفته برخی کارشناسان گرایش جوانان به استفاده از خالکوبی‌ها از بحران هویتی در میان جوانان خبر می‌دهد که سعی می‌کنند رنگی بر روی ضعف‌های خود بزنند و خود را در پشت آنها پنهان کنند.
همچنین جوانانی که تمایل به دیده شدن دارند اما در فعالیت‌های اجتماعی نتوانسته‌اند به جایگاه‌های مورد انتظار خود دست پیدا کنند سعی می‌کنند به روش‌های دیگری خود را برتر از سایرین نشان دهند که خالکوبی نیز یکی از این راه‌ها است.

هادی معتمدی روانپزشک در مورد دلایل تمایل به خالکوبی روی بدن در گفتگویی می‌گوید که از نظر روانپزشکی خالکوبی یک اختلال شخصیتی محسوب می‌شود و پدیده‌ای ضد اجتماعی است که افراد برای آزار جسمی از آن استفاده می‌کنند.
صرفنظر از ابعاد سوء اجتماعی و دلایل روانی برای کشش به سمت خالکوبی‌های غیرمجاز و زیر زمینی که افراد برای نشان دادن خود و منحصر به فرد بودن به آن رو می‌آورند خالکوبی تا حد زیادی با سلامت افراد هم گره خورده است.

تاتو و خالکوبی عامل زگیل، هپاتیت، زرده زخم، ایدز و بیماریهای ریوی
مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در مورد خطرات انجام خالکوبی بر روی سلامت می‌گوید: در خالکوبی سوزن مستقیم به پوست و عمق بافت فرو می‌رود که به راحتی می‌تواند ویروس یا میکروب را وارد بدن کند.
وی تأکید می‌کند که در صورت آلوده بودن سوزن‌ها و محیطی که خالکوبی درآن انجام می‌شود به راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت وجود دارد.
محمد رضوانی، پزشک متخصص پوست و مو هم در مورد اثرات سوء خالکوبی می‌گوید: پوسته پوسته شدن، سفت شدن پوست، خارش و تورم از عوارض خالکوبی است و معمولاً به راحتی نمی‌توان جای خالکوبی را در صورتی که فرد پشیمان شود پاک کرد.
احتمال ایجاد زگیل یا تبخال نکته دیگری است که این متخصص پوست‌و مو به آن اشاره می‌کند.

وی ادامه می دهد:اما در این بین برخی پس از مدت کوتاهی از انجام خالکوبی به دلیل تغییر شرایط زندگی مانند ازدواج، شرایط فرهنگی و حتی دلزدگی از انجام خالکوبی پشیمان می شوند ولی این نقش‌های فریبنده به راحتی از بدن محو نمی‌شوند.
امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو نیز درباره عوارض طولانی مدت تاتو هشدار داد و گفت: خالکوبی یا تاتو روشی است که در آن رنگ‌های مختلف گیاهی و شیمیایی را زیر پوست تزریق می‌کنند که ممکن است بعدها واکنش‌های حساسیتی بدهد.
وی افزود: خالکوبی از سال‌ها پیش انجام می‌شد و چیزی جدید نیست ولی متخصصان پوست و مو به هیچ وجه با خالکوبی موافق نیستند چرا که ممکن است مشکلات عمده‌ای با خالکوبی اتفاق بیفتد.
احسانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات می‌تواند انتقال عفونت‌ها باشد، عفونت‌های ویروسی مثل عامل بیماری زگیل، ویروس هپاتیت، ایدز، عفونت زرده زخم ممکن است از طریق تاتو و خالکوبی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

جراحی پلاستیک نتیجه هزینه میلیونی تاتو
حامد باطنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در مورد راهکارهای از بین بردن جای خالکوبی می‌گوید: از آنجایی که ماده رنگ‌بری برای این خالکوبی در کشور موجود نیست. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته به نوع خالکوبی و عمق آن سعی می‌کنند تا جای خالکوبی را محو کنند.
وی تأکید می‌کند: گاهی لیزر هم جواب نمی‌دهد و حتی ممکن است نیاز به مداخلات پیشرفته‌تر مانند جراحی پلاستیک و تغییر بافت پوست شود و پیوندهای پوستی هزینه زیادی را در پی دارد.

لزوم نظارت بیشتر بر روی عملکرد آرایشگاه‌ها، نظارت بر آگهی‌های اینترنتی، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی توسط نهادهای آموزشی و تربیتی از سنین پایین، فراهم کردن زمینه بروز استعدادهای جوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، اشتغال پایدار و مناسب و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بتواند اوقات جوانان را با برنامه‌های مفید پر کند شاید راهکارهایی باشد برای اینکه جوانان به دنبال مدگرایی و غرب گرایی نروند و برای تعالی خود در مسیر صحیحی گام بردارند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اشاره به اجرایی شدن برجام گزارش کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا توضیح ساده‌ای برای موفقیت‌ حیرت آورشان در ترغیب ایران به برچیدن بیشتر زیرساخت هسته‌ای اش، انتقال 98 درصد از سوخت هسته‌ای و آزادی پنج زندانی آمریکایی دارند و آن این است: دیپلماسی صبر به پشتوانه تحریم‌های اقتصادی دستاورد بیشتری در مقایسه با اقدام نظامی دارد.

این روزنامه آمریکایی سپس اعلام کرد که راهبرد دولت اوباما در قبال موضوع هسته‌ای ایران یک عنصر اجباری دیگر نیز داشت که شامل اقدامات مخفیانه‌‌ای می‌شد که به طور مداوم برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق می‌انداخت و در مسیر آن مانع به وجود می‌آورد.

طبق این گزارش، دولت اوباما هرگز درباره این بخش از کمپین خود که تلاش‌های مخفیانه برای به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران بود، سخنی به میان نیاورده است و تنها در سخنان روز یکشنبه خود اعلام کرد: «ما این پیشرفت تاریخی را از طریق دیپلماسی به وجود آوردیم».

این گزارش ادامه داد: «مایکل مورل» یکی از معاون سابق رئیس «سیا» حاضر نشد درباره اقدامات مخفیانه‌ای که علیه ایران صورت گرفته است، صحبتی کند اما می‌گوید که در حالیکه برنامه هسته‌ای ایران در دوره اول ریاست‌جمهوری اوباما تسریع بخشیده شد، جنجال پدیدار شد.

وی ادامه داد: «قبل از آنکه مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران آغاز شود، ما بیش از هر زمانی از تاریخ ۱۹۷۹ تا آنموقع، به جنگ با جمهوری اسلامی ایران نزدیک شده بودیم».

نیویورک‌تایمز ادامه داد، در طول آخرین سال ریاست‌جمهوری بوش، اسرائیل به دنبال استفاده از بمب‌های بتن‌شکن علیه ایران شد و اوباما تردید نداشت که اگر اسرائیل یک جدال را آغاز کند، آمریکا نمی‌تواند کنار بنشیند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که اوباما به صورت آشکارا به نظام تحریم‌های گسترده علیه ایران اعتبار بخشید تا مقامات ایرانی را ترغیب کند یک مسیر دیگری را برگزینند.

نیویورک‌تایمز سپس توضیح داد، آنچه که اوباما حرفی از نمی‌آورد، خرابکاری پنهانی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران است که در دولت کلینتون آغاز شد و به صورت تدریجی در طول ۱۵ سال بعد از آن ادامه داشت.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد، سوابق دادگاهی نشان می‌دهد که «سیا» یکسری عوامل را به استخدام درآورده بود که به ایران کالاهای عیب و نقص‌دار ارائه دهند به طوریکه در سال ۲۰۰۶، یکسری منبع تغذیه که برای سانتریفیوژهای ایران ارائه شده بود، منفجر شد و بعد مشخص شد که این کالاها تغییر مسیر داده‌اند و قبل از آنکه به ایران ارائه شوند، توسط آمریکا سرهم بندی شده‌اند.

این روزنامه همچنین ادامه داد، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران که بسیار معتقدند کار سازمان جاسوسی اسرائیل موسوم به «موساد» بوده است، در یک نقطه از زمان به قدری جدی شد که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که کشته شدن این دانشمندان ایرانی را محکوم کرد، مراقب بود که از اسرائیل نامی نبرد.

نیویورک‌تایمز توضیح داد، «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا مجوز بخش معروفی از اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران را صادر کرد و اوباما این برنامه را تسریع بخشید و آن حملات سایبری گسترده علیه تأسیسات غنی‌سازی هسته‌ای نطنز از طریق ویروس مخرب استاکس‌نت بود و علیرغم پیشرفته بودن این ویروس، احتمالاً برنامه هسته‌ای ایران به مدت تنها یکسال یا کمی بیشتر به تعویق افتاد.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:46

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این دیدار یادآوری کرد که در دوره اتحاد جماهیر شوروی، یهودیان از این کشور به اروپا مهاجرت می کردند و حالا این روند می تواند معکوس شود.

موشه کانتور، رئیس کنگره یهودیان اروپا که اهل مسکو است در این دیدار با اشاره به افزایش مهاجرت یهودیان از اروپا گفت: یهودیان در اروپا در بدترین وضعیت پس از جنگ جهانی دوم قرار دارند. آنها بار دیگر در ترس و وحشت به سر می برند. شمار کسانی که به دلیل ترس، از فرانسه ای که تا چندی قبل مکان امنی بود فرار می کنند، از شمار کسانی که از اوکراین درگیر جنگ داخلی فرار می‌کنند، بیشتر است.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: به آنها بگویید که به اینجا بیایند.

وی تصریح کرد: من اخباری دریافت کرده‌ام که یهودی‌ها از پوشیدن لباس مذهبی خود در انظار عمومی واهمه دارند و سعی می‌کنند قومیت خود را پنهان نمایند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:46

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» در گزارشی با اشاره به آغاز رسمی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به چند چالش احتمالی در طول اجرای توافق اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: توافق هسته‌ای ایران که شش ماه پیش محقق شده بود در تاریخ 16 ژانویه وارد مهمترین مرحله خود شد: روز اجرا. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید کرده و در مقابل، قدرت‌های جهانی نیز وعده خود مبنی بر رفع تحریم‌های آمریکا، اتحادیه‌اروپا و سازمان‌ملل را عملی نمودند. فرارسیدن «روز اجرا» بدین معناست که دیپلماسی میان ایران و غرب قادر به ایجاد نتایجی واقعی و سازنده برای هر دو طرف بوده است. اما بی‌شک این توافق با چالش‌هایی مواجه خواهد بود که می‌تواند بقای آن را تهدید نماید. (بنابراین) در دوره پیش‌رو اروپایی‌ها نقش سیاسی و رسمی مهمی در محافظت از تداوم «برجام» خواهند داشت.

بی شک ایران و گروه 1+5 در طول دوره اجرای «برجام» با موانع و مشکلاتی جدی روبرو خواهند شد. نماینده عالی اتحادیه اروپا که ریاست کمیسیون مشترک تشکیل‌شده برای برجام را نیز عهده‌دار است موظف خواهد بود که از «برجام» در مقابل چالش‌های احتمالی محافظت نماید. اروپایی‌ها باید بطور ویژه به چهار حوزه چالشی مربوط به تحریم‌ها توجه داشته باشند:

1/ اجرای صحیح سازوکار بازگشت تحریم‌ها

لغو تحریم‌ها مشروط به سازوکار بازگشت خواهد بود؛ ایجاد این مکانیسم تمرینی بی‌سابقه برای سیستم تحریم‌های آمریکا و اروپا به شمار می‌آید. هنگامی که بخشی از «برجام» مورد «عدم اجرای محسوس» در تعهدات اساسی قرار گیرد و یا فرآیند حل و فصل اختلاف در معامله از بین رود، سازوکار بازگشت می‌تواند اجرایی گردد. کمیسیون مشترک باید مشکلات تکنیکی و غیرعمدی را با موارد نقض واقعی بدلیل عدم‌ اجرا تمییز دهد.

سه عضو اروپایی و نماینده ارشد اتحادیه اروپا با نظر اکثریت در کمیسیون مشترک به نقطه‌ای واحد می‌رسند. اروپایی‌ها در این موقعیت دشوار مسئول تعدیل‌سازی برداشت‌های متفاوت از «برجام» خواهند بود. اگر یکی از شکات به تصمیم نهایی کمیسیون مشترک اعتراض داشت می‌توان مساله را به شورای امنیت ارجاع داد تا تحریم‌های سازمان ملل بدون امکان استفاده از حق وتو توسط سایر اعضای «برجام» بازگردد. اما پیش از رسیدن به این مرحله، اروپایی‌های حاضر در کمیسیون مشترک باید مانع استفاده فریبکارانه، عجولانه و یا نابهنگام از سازوکار بازگشت تحریم‌ها شوند؛ مخصوصا با توجه به اینکه چنین مواردی در سیاست‌های داخلی ایران و آمریکا امکان‌پذیر است.

2/ تحریم‌های کنگره؛ تهدید یا واقعیت

تا زمانی که ایران به توافق پایبند است اتحادیه اروپا نباید با اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها موافقت نماید. در همین حال، ایالات‌متحده نیز بر اساس محدودیت‌های قانونی با «خودداری از اعمال سیاست‌هایی که تاثیری منفی بر عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران دارد»، موافقت نموده است. مساله روی کار آمدن رییس‌جمهور بعدی در آمریکا که ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم تجارت اروپا را تحت تاثیر قرار داده و برجام را نقض می‌کند، هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در روزهای ابتدایی اعلام «برجام» در جولای 2015، کنگره آمریکا خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران در زمینه حقوق بشر، تروریسم و آزمایش‌های اخیر موشک بالستیک در این کشور شد. رهبری ایران این اقدامات را نقض برجام نامید اما دولت و کنگره با آن مخالفت کردند. این دیدگاه‌های چندقطبی به احتمال فراوان در موارد دیگر نیز روی داده و اروپایی‌ها باید صدمات چنین مواردی به «برجام‌» را تا حدممکن کاهش دهند.

بنابراین تا زمانی که ایران به «برجام» عمل می‌کند اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران از سوی آمریکا نقض توافق خواهد بود. ایران در خصوص تحریم‌های غیرهسته‌ای نیز دستکم خواهان محدودیت آنها به اشخاص و شرکت‌های آمریکایی است. مشکلات بزرگتر هنگامی ایجاد می‌شود که تحریم‌ها دارای تاثیرات ثانویه بوده؛ که بر نهادهای اروپایی تاثیری مستیم داشته و دامنه تجارت با ایران را محدود می‌سازد. در چنین مواردی که سیاست‌های تحریمی آمریکا و اروپا با یکدیگر همخوانی ندارد اروپایی‌ها باید فشاری یک‌جانبه و فعال علیه واشنگتن اعمال کنند تا مانع اقدام تک‌قطبی واشنگتن در تضعیف «برجام‌» شوند.

3/ فاکتور ترس از تحریم

پس از لغو تحریم‌ها، منافع زیادی در گسترش روابط اقتصادی میان ایران و اروپا وجود دارد. اما خطر ناشی از سازوکار بازگشت تحریم‌ها یا تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران،  ترسی زیاد و البته قابل‌درک برای شرکت‌های اروپایی بوجود آورده است. بخش‌های مالی و بانکی در این خصوص از حساسیت بیشتری برخوردارند.

یکی از راه‌های فوری و عملی برای جلوگیری از چنین وضعیتی، تاسیس چندین بانک اروپایی به منظور اصلاح تجارت با ایران است. این نهادها قادر به تامین دارایی‌های سنگین برای سرمایه‌گذاری بزرگ در ایران بخصوص در بخش نفت و گاز نخواهند بود و همزمان چشم‌انداز مطلوبی برای شرکت‌های کوچک و متوسط اروپا در ایران پسابرجام می‌سازند.

4/ نقش روحانی در تداوم برجام

برای حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران تحقق وعده دستیابی به توافق هسته‌ای و تزریق رفاه به اقتصاد کشور یک پیروزی قابل توجه محسوب می‌شود. تاثیر این پیروزی در انتخابات آتی ایران _مجلس و مجلس خبرگان_ محسوس‌تر است. گرچه تحریم‌ها اکنون لغو شده اما تاثیر آن بر اقتصاد ایران زمان بر خواهد بود. علاوه بر تحریم، سوء‌مدیریت داخلی نیز مدتهاست اقتصاد ایران را تحت‌تاثیر قرار داده است.

راهکار روحانی آزادسازی اقتصاد، افزایش خصوصی‌سازی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های گوناگون است. این سیاست در راستای منافع شرکت‌های اروپایی‌ای است که مشتاق همکاری تجاری با ایران هستند. راه مفید و کم‌هزینه برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که از این اصلاحات اقتصادی حمایت کنند، حمایت از پیشنهاد ایران برای تمدید عضویت در سازمان تجارت جهانی است.

فراتر از پرونده هسته‌ای

«برجام» در وهله نخست باید از لنز منع گسترش تسلیحات دیده شود و نه تغییر سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای ایران. اما بواسطه برجام فضای سیاسی جدیدی میان ایران و غرب ایجاد شده که در آن امکان دیپلماسی و تحقق امنیت هرچه بیشتر در دنیا فراهم گردیده است. گفتگو در خصوص بحران سوریه یکی از این موارد است. علیرغم فشارهای داخلی در ایران و آمریکا، کانال‌های بی‌سابقه و مستقیمی میان تهران و واشنگتن ایجاد گردیده  تا به حل و فصل اختلافات فی‌مابین منجر شود.

آزادی سریع ملوان‌های آمریکایی که توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده بودند و یا تبادل زندانیان آمریکایی و ایرانی نمونه‌ای از نتایج این کانال ارتباطی است. برای اروپا نیز توافق هسته‌ای احیای روابط دوستانه و نوپا با ایران می‌باشد. از زمان امضای توافقنامه موقت در سال 2013 تاکنون، بیش از 200 هیات تجاری اروپایی 23 وزیر خارجه از کشورهای اتحادیه اروپا به تهران سفر داشته‌اند.

رهبری ایران نیز از این روابط استقبال کرده و برخلاف آمریکا، ارتباط با اروپا را بدون محدودیت دانسته‌اند. اروپایی‌ها در موقعیتی منحصر به فرد در استفاده از جاده سیاسی «برجام» قرار دارند که با استفاده از آن می‌توانند روابطی مطلوب با ایران داشته باشند. نمی‌گوییم اروپا باید با ایران اتحاد تشکیل دهد اما باید از فرصتی که برای مشارکت یا حتی رقابت با ایران بدست آمده، نهایت بهره را ببرد.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:46

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیریک گفت: نمایشگاه بنیاد علوی با بیش از 2500 عنوان جلد کتاب کمک آموزشی و یکصد بسته آموزشی و فرهنگی در محل کانون مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیریک به مدت 10 روز بمنظور اهدای رایگان به دانش آموزان سال دوره دوم متوسطه رشته های مختلف تحصیلی دایر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از آذینی؛ محمد فولادی،مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی افزود: این نمایشگاه  با حمایت موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد مناطق  محروم و کمتر توسعه یافته ، حفظ کارآمدی و استفاده از روش ها و فناوری های مناسب ، پایبندی به ارزش ها و توجه به کرامت انسان ها ،ایجاد زمینه مشارکت برای ارتقای سطح زندگی مادی ، معنوی و فرهنگی محرومان جامعه به ویژه دانش آموزان برپا شده است.

فولادی با بیان اینکه به مدت 10 روز  بمنظور  اهدای رایگان به دانش آموزان سال  دوره دوم متوسطه رشته های مختلف تحصیلی دایر شده، اضافه کرد : این کتاب ها در راستای عنایت خاص مقام معظم رهبری نسبت به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و رفع محرومیت فرهنگی از مناطق محروم در میان دانش آموزان دوره دوم متوسطه توزیع می شود.

مدیر آموزش و پرورش سیریک ابراز داشت : بنیاد علوی تاکنون در سطح شهرستان اقدام به توزیع بیش از 5 هزار کتب کمک آموزشی در میان دبیرستان های متوسطه دوم ، برگزاری کنکور آزمایشی برای  353 دانش آموزان ، تحت حمایت قرار دادن 7 مدرسه در طرح آزمون یار و برگزاری کنکور آموزشی برای کلیه مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

نمایشگاه بنیاد علوی با حضور حجه الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری امام جمعه شهرستان ، عباسی معاون فرماندار  و دیگر مدیران ادارات و نهادهای شهرستان  افتتاح شد.

انتهای پیام/

2 4 5 8 11 1

انتهای پیام/م

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:20

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از  پیارم  شهرستان حاجی آباد، مهدی سالاری، مدیر آموزش پرورش حاجی آباد گفت : چشم و امید تمامی دشمنان نظام به انتخابات هفتم اسفند دوخته شده و حضور حداکثری مردم به منزله تیر خلاص بر پیکر استکبار جهانی است .وی بیان داشت : تلاش در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات و زمینه سازی حضور حداکثری مردم در این حماسه بزرگ مهمترین وظیفه مجموعه ی فرهنگیان میباشد. 

سالاری اظهار داشت : تمامی امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی این مدیریت در اختیار ستاد انتخابات قرار خواهد گرفت . وی یادآور شد : فرهنگیان بزرگترین خانواده دولت محسوب می شوند که می توانند با نقش آفرینی خوب و به دور از مسائل سیاسی و حاشیه ای امید دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل نمایند.

سالاری تصریح کرد : اداره مدارس و برطرف کردن مشکلات آن امریست که به تنهایی از عهده دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت اولیاء و خیرین می باشد.

انتهای پیام/م

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:20

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، به نقل از رودان نیوز؛

به نقل از رودان نیوز؛ کورش نیک طبع، معاون فرماندار رودان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گفت:ب سرانجام رسیدن برجام قطعا راه برای حضور سرمایه گذاران در استان هرمزگان هموار می شود لذا  با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ، حمایت از سرمایه گذاران هدف اصلی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خواهد بود.

وی اظهار کرد: در عین حال که استکبار جهانی با تحریم های ظالمانه خود با هدف تضعیف اقتصاد ایران اسلامی گام برداشت اما با  تدابیر مسئولین، امروز اقتصاد کشور با همه این جوانب رو به رشد است.

نیک طبع افزود : دشمن نمی تواند از همه لحاظ به جامعه ما نفوذ کند و نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که با همه این دسیسه ها مقابله کند.

معاون فرماندار رودان اظهار کرد: در زمینه واگذاری تسهیلات به متقاضیان تلاش شود تا با شناسایی اهلیت افراد و نظارت بر نحوه هزینه کرد آنها با رویکرد اشتغال زایی و کار آفرینی این تسهیلات اعطا شود و بعد از آن نیز رفع موانع فعالیت آنها پیگیری شود.

وی تصریح کرد:با توجه به ویژگی های خاصی که در سطح شهرستان وجود دارد، باید در برخی زمینه ها از جمله احداث یک میدان عرضه محصولات کشاورزی و راه اندازی و ساماندهی بازاچه میوه و تره بار اقدام شود .

نیکطبع خاطرنشان کرد : برای بهبود فضای کسب و کار در جهت ایجاد بازارچه خود اشتغالی برنامه ریزی و تلاش لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:20

بیمارستان رستمانی پارسیان با رفع فاضلاب های خود در محوطه پشت بیمارستان گندابی را تداعی نمود که به گفته کارشناسان کاملا بهداشتی است. هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

هرمزگان دارای شرایط آب و هوایی ویژه ای است که موجب شده کاشت مرکبات در این استان با ثمر دهی خوبی رو برو شود و نارنگی یکی از این مرکبات است که از مرغوبیت بالایی هم برخوردار می باشد و علاوه بر مصرف درون استانی به استان های همجوار و حتی برای خارج از کشور هم صادر می شود . هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 210 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

مسئول بسیج دانشجویی کیش گفت: در جزیره کیش دانشگاهها با تراز علمی بالایی مشغول به فعالیت می باشند اما خلا فرهنگی در این دانشگاهها بیداد می کند. هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 253 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ، به نقل از پارسیان خبر ؛ یعقوب دلدار، مدیر جهاد کشاورزی پارسیان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش سطح زیر کشت داریم که انتظار می‌رود میزان برداشت به مرز هزار تُن برسد، گفت: هندوانه پارسیان در طول دی‌ماه کاشته می‌شود و پس از یک دوره مراقبت از نیمه فروردین تا پایان اردیبهشت برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان اظهار کرد: افزایش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت نتیجه اصلاح الگوی کشت در شهرستان است که در نتیجه سطح زیر کشت گوجه فرنگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در مقابل برخی محصولات با رشد سطح زیر کشت مواجه هست.

دلدار محصول هندوانه را برای تأمین مصرف شهرستان و استان دانست و خاطرنشان کرد: هندوانه علاوه بر مصرف داخلی استان به استان‌های تهران، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی و غربی نیز صادر می‌شود.

دبیر کارگروه کشاورزی پارسیان در پایان تصریح کرد: پارسیان یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب کشور به حساب می‌آید و سالیانه محصولات استراتژیکی مانند گوجه فرنگی و دیگر محصولات تولید و وارد بازار هدف می‌کند.

انتهای پیام/م

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:45

مسکن مهر بندرعباس که به صورت پروژه های انبوه سازی در غرب شهر ساخته شد تا کمی از مشکلات مسکن شهروندان را حل نماید این روز ها خودش با بی امکاناتی مشکلی بر مشکل ساکنین این منطقه افزوده است .

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:45

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز،با رسیدن موعد اجرای برجام در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستک با پخش موسیقی های شاد ملی ، اعضا سرود ملی جمهوری اسلامی را همسرایی نموده و به نماد پرچم کشورمان ادای احترام کردند.

ت در این روز در برخی از مدارس بستک به مناسبت اجرایی شدن برجام زنگ اقتدار ملی نیز نواخته شده است، شنیدن مفهوم برجام از زبان کودکان پس از برگزاری کلاس برجام شناسی خالی از لطف نیست .

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستک گفت: اعضای پسر مرکز بستک به مناسبت پیروزی برجام و سربلندی کشور عزیزمان ، ایران ، شادی خود را جشن گرفتند .

وی افزود: مربیان نیز با شرح توضیحاتی مفهوم برجام (برنامه جامع اقدام مشترک و توافق بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران ) را برای اعضا روشن نمودند.

انتهای پیام/

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:45

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، علی اکبر بختیاری در خصوص فک پلمب رستوران KFC در شهرک غرب گفت: این رستوران با دستور دیوان عدالت اداری فک پلمب نشد، بلکه نیروی انتظامی دستور فک پلمب را داد.

وی افزود: تا آنجایی که می‌دانم این دستور فک پلمب ناشی از درخواست اتاق اصناف تهران بوده و در این راستا مهلت یک ماهه‌ای به مالک رستوران داده شده تا اقدامات مناسب را جهت دریافت پروانه انجام دهد.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری تصریح کرد: حسب نامه نیروی انتظامی این فرصت یک ماهه منوط به این است که رستوران مذکور طی این مدت هیچ‌گونه فعالیتی نداشته باشد.

وی تأکید کرد: دستور موقتی که از سوی یکی از شعب دیوان عدالت صادر شده بود، مربوط به پیش از اطلاع از این موضوع بود که با دستور ناجا، دستور موقت دیوان لغو شد.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 186 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:35

سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد: تمامی کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم‌های هشت ساله خارج شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، بر اساس اعلام سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، تمامی مدیران، شرکت های گروه و کلیه کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم ها خارج شد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت های گروه از سپتامبر 2008 تاکنون در 22 نوبت تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) قرار گرفت که 20 مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از ابتدای تیرماه 1389بوده است.
علاوه بر این از ابتدای سال 1390 تاکنون افک 13 تحریم و دو بخشنامه بر علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر و اعمال کرد که در مجموع (OFAC) تا به حال 132 شرکت و 16 نفر از مدیران کشتیرانی را تحریم کرده که بیشترین تعداد در بین سازمان ها و ارگانهای تحریم شده در سطح کشور بوده است.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:35